.


.

Thursday, April 19, 2012

Changes.

Assalamualaikum

"Aisyah tadi kan, ________ jaga usrah Han"
Eh? First reaction-----> AHAHAHAHAHAHA. Gelak sampai terbaring. Sorry.
Lepas itu, otak baru boleh register. Wow. Hebat betul anda. Dulu, masa baru masuk sekolah, semua orang kata, "ee, dia ni tak bagus.", "dia jahat."

Ok, aku ini memang tak suka cari kesalahan orang lain. Tak suka fikir buruk pasal orang lain. Tapi kalau dah semua orang cakap macam gitu, and kita sendiri nampak keburukan orang itu...mesti terregister kat dalam otak, budak ni memang tak bagus.

Tapi kita kena ingat,
"Kalau kita ingin mengenali seseorang itu, jangan mendengar perihal dirinya dari orang lain." Tersentap sikit.

Memang betul. Aku pernah banyak kali nak kenal seseorang itu, mesti tanya orang lain, "Eh, si A ini perangai dia macam mana sebenarnya?"
"Oh, dia nye perangai buruk"

Orang selalunya akan kata keburukan seseorang itu berbanding dengan kebaikannya.

Ok, berbalik kepada "changes". Orang yang menjadi naqib adik aku sekarang dah berubah..bila kat sekolah dulu, tak menyerlah sangat, tapi bila dah keluar sekolah..."PEH!"

Memang aku jealous, jealous sangat dengan perubahannya. Jealous sangat dia dapat istiqamah dengan ibadah+ dakwah dia.

Aku pula bila? Its time to act now, Aisyah. Pray for me.

No comments:

Post a Comment