.


.

Monday, May 7, 2012

Ajal

Bismillah

Sejujurnya, aku tak nak post pasal benda ni...aku taknak ingat, aku nak fikir yang semuanya ok.

7/05/2012
Pukul 6.00 petang. On laptop, check-check UPU, bukak twitter, buka FB.
Pukul 6 lebih dekat 7..satu berita gempar aku dapat dari FB.
Pemergian seorang kakak senior di sekolahku yang tak pernah aku jumpa tapi dia merupakan kakak kepada sahabatku.
Kakak Hafizah, kakak kepada Hakimah.
Perasaan aku tak boleh diproses ketika itu, baca saje. Makin lama, makin ramai yang update-update tentang accident itu.
Aku rasa jantung nak berhenti apabila dapat tahu yang Hakimah dan adik-adiknya juga terlibat dalam accident itu.
Sekarang ini, kalau boleh, aku susah nak terima yang sahabat sebilik, sekelas dan sealiran dulu berada di dalam ICU.
Ya, Allah, Hakimah diuji dengan ujian yang sangat berat. Jika aku ya Allah, aku tak sanggup menahan kesakitan yang banyak ditambah pula dengan ujian kehilangan seorang kakak. Allah, kuatkanlah dia, ya Allah.
Sahabat aku dulu pernah menolongku dia tidak pernah jemu menolong orang. Dia tidak pernah kelihatan sedih ya Allah.
Kimah, kimah kuat.kita tahu, jangan mengalah, Kimah..terus lawan, Kimah.

No comments:

Post a Comment