.


.

Friday, May 4, 2012

Jealous

Assalamualaikum

Jealous. Sejujur aku seorang yang cepat jealous. Kadang-kadang kejealousan ini boleh membuatkan aku bersangka buruk. Astarghfirullah...

Itu menunjukkan yang hati aku tak perfect. Hatiku pun kadang-kadang busuk...hati yang mudah rapuh.

Keranakan itu kan kita perlu bergantung kepada Allah? untuk menjaga hati ini, kita tak kuat..kita perlukan pertolongan Allah. Kita perlukan pertolongan Allah untuk menjaga hati kita...setiap hari aku berdoa kepada Allah untuk menjaga hati aku yang cepat jealous, cepat sakit, cepat bersangka-sangka..

-Aisyah-

1 comment:

  1. Simptom anak kedua. Tak gitu??
    Semoga hati yang sensitif itu, sensitif jua dengan 'maksiat' untuk laksanakan amar makruf nahi mungkar.. ~always be positive. Hoyeah!! sama2

    ReplyDelete